Telefooncentrale in de cloud voor bedrijf

Published on Author silvio

telefooncentraleWanneer er gesproken wordt over een telefooncentrale, dan zijn dit meestal bedrijven die een dergelijk systeem willen aanschaffen. Met zo’n systeem kunnen er meerdere medewerkers tegelijkertijd bellen met klanten en potentiële klanten. Op deze manier kunnen de klanten ook direct middels een keuzemenu bij de juiste afdeling terecht komen.

Dit zorgt voor een stukje extra service naar de klanten toe. Daarnaast zijn er met een telefooncentrale nog vele mogelijkheden. Tegenwoordig bevindt de centrale zich voornamelijk in de ‘cloud’. Dat wil zeggen dat er via het internet gebeld kan worden. Dit heeft vele voordelen, maar een besparing in de telefoonkosten staat voor veel managers zeker hoog op de lijstje. Er zijn diverse aanbieders van VOIP telefooncentrales.

Het is doorgaans gemakkelijker om deze te programmeren, omdat alles vanaf een laptop of reguliere telefoon geregeld kan worden. In veel gevallen kunnen huidige telefoons behouden blijven, maar soms is het noodzakelijk om nieuwe toestellen te kopen. Deze kunnen dan direct worden geprogrammeerd zodat bellen via het internet protocol verloopt en dus vele kosten bespaard. De gesprekskwaliteit is doorgaans subliem, vaak nog beter dan wat de medewerkers op dit moment gewend zijn.

Telefoongesprekken opnemen is een mogelijkheid

Wanneer je soms een bedrijf belt, dan hoor je wel eens dat er gesprekken worden opgenomen voor kwaliteitverbetering. Dit is een mogelijkheid met een telefooncentrale in de cloud. De gesprekken kunnen zodoende worden opgenomen en er kan gemakkelijk worden nabeluisterd wat er precies gezegd is tijdens een gesprek. Absoluut handig, wel is het belangrijk om klanten en potentiële klanten daarvan te verwittigen.